De Groene Trui

Tour de Tietema en Unibet laten sportersdromen uitkomen

Via de campagne 'De Groene Trui' laten Tour de Tietema en Unibet dromen van fans uitkomen

De mannen van Tour de Tietema weten als geen ander hoe het is om dromen uit te zien komen. Waar men een aantal jaar geleden nog als drie jonge jongens de Tour de France bezochten als fan, zijn ze nu zelf eigenaar van een heuse wielerploeg en dromen ze er nu zelfs van in 2026 zelf aan de start te staan van het grootste wielerevent ter wereld. 

Middels de campagne ‘De Groene Trui’ riepen Tour de Tietema en Unibet fans op ook hun dromen in te sturen, en dit dan specifiek rondom het verwezenlijken van een maatschappelijk initiatief in te sturen. Vanuit een overweldigend aantal inzendingen zijn in eerste instantie 10 initiatieven geselecteerd die ieder €2.500 hebben ontvangen voor het daadwerkelijk opzetten of verder brgen van het initiatief dat zij aan hebben gedragen. De initiatieven zijn maatschappelijke projecten, zoals het organiseren van een fietsclinic in een buurthuis, bikepacken met vrienden in Afrika voor het goede doel of het helpen professionaliseren van de lokale wielerploeg of -ronde.